2014(e)ko urriaren 9(a), osteguna

IÑAKIREKIN SOLASALDIAN

Irakaskuntza funtzioko irakasleak miresten genuen maisu/maistra bat elkarrizketatu behar genuela esan bezain pronto lehen hezkuntzan nire irakasle eta tutore izan zen Iñaki elkarrizketatu behar nuela pentsatu nuen. Beraz, arratsalde horretan bertan lan egiten duen ikastolara abiatu nintzen, proposamena eskaintzeko ideiarekin. Iñakik nire proposamena entzuterakoan baietz esan zidan, zalantzarik gabe elkarrizketa egin ahal niola erantzun zidan, egia esan, ez nuen gutxiagorik espero.

Iñaki ikastolan bigarren zikloan egokitu zitzaidan irakaslea da, nire tutore izan zena. Nire bizitza osoan zehar izan dudan irakasleen artean onenetarikoa izan dela esan dezaket. Alde batetik bere klase emateko era berezia zen. Izan ere, ez zituen edukiak hala nola ematen. Gugan interesa pizteko ematen zituen, benetan interesgarriak zirela ikusteko, gugan jakinmina sortzeko. Honetaz gain oso irakasle gertua zen, oso maitekorra, beti zuelako irribarre edo aholku on bat. Gainera klasetik kanpo geneuzkan interesak sustatzen saiatzen zen, horren ondorioz askotan animatu ninduen ipuin-lehiaketetara aurkeztera, asko laguntzen zidan horrekin. Iñaki "hitza batean" definitu behar banuke, zera esango nuke: bere lana benetan maitatzen duen pertsona dela bera, eta nagusia naizenean bera bezalakoa izatea gustatuko litzaidakeela.

Gaur bertan egon naiz Iñakirekin. Elkarrizketarako lekua? Bere etxeko sofa erosoa, non, zuku eta hainbat gailetekin batera, bere bizitza, lanbide eta pentsamenduen inguruan egon gara hizketan. Solasaldi entretenitua izan da, dudarik gabe, gai guztiak jorratu ditugulako: teknologia berriak, hezkuntza berezia, bere ibilbidean zehar agertutako oztopoak, urte hauetan zehar bildu dituen oroitzapenak, etab. Etxetik eraman ditudan galderek Iñakik bere pentsamenduko ateak irekitzera lagundu didate. Izan ere, 30 urtez lanean ibili den irakasle hau lotsatia izan daiteke hasieran, baina behin eroso sentitzean erabat irekitzen da.

Izan dugun elkarrizketaren ondorioz lehenagotik banekiena ziurtatu dut, Iñaki gehien miresten dudan irakaslea dela. Ez dakit zergatik, agian bere lanarekiko sentitzen duen maitasun eta grina da, edo pertsonak tratatzen dituen era, edo bere pausuak eta bidea jarraitu nahi duzula jakiteko duen boterea… Ez dakit zer den, baina gauza bat daukat argi, haztean, bera bezalakoa izan nahi dut, bera izan delako nire oinarria irakasle izan nahi dudala erabakitzeko. Eta etorkizunean bere ahotik nitaz harro dagoela entzutea espero dut.

2014(e)ko urriaren 8(a), asteazkena

Karmeleri egindako elkarrizketa

Pasaden eguneko elkarrizeketa, lehen hezkuntzan izandako Karmele izeneko irakasleari egin nion, berez ez da izan orain arte izan dudan irakaslerik onena baino bai bereziena. Emakume honek, bere bizitzako 26 urte eskeini dizkio irakaskuntzari. Klasean erabili zuen metodologia izan da gaur egun berataz oroitzapen atseginak izatera eraman nauena.

Hasiera batean elkarrizketa hau egiterakoan biek genuen lotsa, gainera deserosotasun puntu bat ere nabaria zen, izan ere denbora asko pasa zen gure artean azkenengoz hitz egin genuenetik. Baina denbora aurrera joan ahala, lotsak alde batera utzita, elkarrizketa interesgarri batean murgildu ginen eta azkenenan uste baino azkarrago pasa zitzaigun denbora.

Elkarrizketari dagokionez hainbat galdera eraman nituen prestatuta etxetik, eta galdera hoiekin, Karmelek irakasle moduan izan duen ibilbidearen laburpen bat lortu nuen, lehenengo egunetik gaur egunerarte. Eta baita eta urteen poderioz izan duen eraldaketari buruz ere egon zen hizketam. Hitz egiten genuen bitartean bere ikasle gineneko hainbat anekdota kontatu zizkidan, eta beraz oroitzapen mordoa etorri zaizkit burura. Gainera horri esker prestatuak ez neuzkan galderak botatzeko aukera eman zidan, eta horrela interesatzen zitzaizkidan gaietan sakontzen nuen.

Esan bezala, irakasle honengandik ditudan orotzapen guztiak atseginak izateak,  berak gurekin erabili zuen irakasteko moduaren ondorio da. Bere irakasteko era, gure parte-hartzean oinarritzen zuen, hasiera batetik gure interesak bilatzen zituen eta interes horiek habiapuntutzat hartuta horri buruz sakontzen saiatzen zen, beti modu dinamiko batean. Horri esker bere garaian irakatsi zizkidan gauza asko gogoan ditut oraindik.


Elkarrizketa amaitu zenean, Karmele beste ikuspuntu batetik ikusteko aukera izan nuen. Berataz asko ikasteaz gain, etorkizunerako erreferente izan zitekeen, bere jokatzeko eraren inguruan erabilgarriak izan daitezkeen hainbat gauzekin geratu nintzelako. Azkenik bakoitza bere aldetik joan baino lehen, esperientzian oinarritutako baliogarriak izan zaizkidakeen hainbat aholku eman zizkidan, eta eskertzekoa izan zen. Honekin amaitutzat eman genuen. 

2014(e)ko urriaren 6(a), astelehena

   
 
 
IRAKASLEARI ELKARRIZKETA
 
 
 
 
Elkarrizketa hau nire ingeleseko irakasleari egin diot, Juankar izena dueña. 2 urtetan eman zidan klase eta nire tutore izan zen bietan. Garai hartan nik 12 urte nituen eta Bilabonako eskolan nengoen.
 
Oroitzapen handiak ditut Juankarretaz. Miresmen handia izan diot,izan ere, niretzat apoio bat izan zen eta asko lagundu zidan. Zalantzak izanez gero, tarteka joaten nintzen harengana eta lagundu egiten zidan.
Irakaslea aukeratzeko momentuan ez nuen inolako arazorik izan, lehenengotik jakin nuen Juankar izango zela.
 
Elkarrizketa hau egitea oso interesgarria iruditu zait. Alde batetik, bere bizitza ezagutu eta berak irakaskuntzan igarotako 30 urteetan izandako esperientzia eta berak hezkuntzaren inguruan duen ikuspuntua ezagutu egin dudalako.
Beste alde batetik, elkarrizketa honek ere balio izan dit ikusteko ze garrantzitsua den bere ustez, irakasle eta ikasleen arteko harremank onak, konfiantzazkoa izatea.
 
Elkarrizketa hau egitea ez zait batere astuna egin, denbora azkar pasa zait, erantzun luzeak eta ondo adierazita eman dizkit eta, egia esan, espero nuena bano lasaiago egon naiz.
Gustora sentitu naiz berarekin eta izan dugun splasaldia atsegina izan da.
 
 
 

XABIER URKIZAREKIN ELKARRIZKETA


Ostiralean, arratsaldeko 17:30etan, nire irakasle ohia zenarekin izan nuen hitzordua, Xabirekin hain zuzen ere. Xabi nik asko miresten dudan irakaslea da eta horren ondorioz, bera hautatu nuen elkarrizketa bat izaterako orduan. Bera hautatzeko beste arrazoietako bat, bere esperientzia da, hainbat urte daramatzalako hezkuntzaren munduan murgildurik eta aspektu eta adin ezberdinetako pertsonekin ibilia da, besteak beste. Beraz, ez nuen inongo zalantzarik izan elkarrizketa nori egin behar nion hautatzerako orduan.
Elkarrizketa hura bere etxean egin genuen, berak nahiago baitzuen bertan egin eta orokorrean, bikain joan zen. Hasiera batean pixka bat urduri nengoen, baina denborarekin urduritasun horiek alde batera utzi eta solasaldiari ekin genion. Gainera Xabirekin nolabaiteko harremana dut aspalditik, beraz ez nuen inolako arazorik izan edozein zalantza galdetzerako orduan. Horrez gain, Xabi hobeto ezagutzeko parada eman zidan elkarrizketa horrek eta egia esan, oso interesgarria iruditu zitzaidan berak aipaturiko hainbat arlo: ikasketak, bere pentsatzeko modua …
Elkarrizketari dagokionez, lehenik eta behin, galdera moduko batzuk aurrez eginak eraman nituen, elkarrizketari nolabaiteko sarrera emateko. Baina behin elkarrizketa hasi genuelarik, ez nuen gainontzeko galderen beharrik izan, etenik gabeko solasaldi batean murgildu ginen eta. Horrez gain, aipatu behar dut, oso gauza interesgarriak komentatu genituela eta gauza horiei buruzko bere iritzia ere adierazi zuela; esaterako, Lomceri edo hezkuntzaren munduan euskarak duen erabilpenari buruzko iritzia adierazi zuen, besteak beste.
Gainera, nire txikitako oroitzapenak ekarri zizkidan gogora hainbat gauza aipatu zituenean. Adibidez, ostiral arratsaldetan izaten genituen tailerrak (non berak zeramika tailerra lantzen zuen), ondarroako piztinetara egiten genituen bidaiak, jaialdiak … Egia esan asko poztu ninduen horrelako ekintzak oraindik ere martxan daudela jabetzeak, oso ekintza aberasgarriak direla iruditzen zaidalako ume baten heziketa prozesuan.
Amaitzeko eta arestian aipatu dudan bezala, solasaldi eder bat izan genuen eta Xabi gehiago ezagutzeko aukera izan nuen. Beraz, esan dezaket oso pozik irten nintzela berarekin izan nuen solasalditik eta baita bera ere, eta horixe da garrantzitsuena.

2014(e)ko urriaren 5(a), igandea

ANA JAUREGIRI EGINDAKO ELKARRIZKETA











Nik egin dudan elkarrizketan nire lehen hezkuntzako irakasle ohiari egin nion, Ana Jauregiri. Ana Jauregi tolosarra da, baina nirekin koinziditu zuen Toki-Alai eskolan laugarren mailan. Betidanik asko apreziatu dudan irakaslea izan da eta elkarrizketa hau egiteko esan zidatenean, berehala pentsatu nuen berengan.

Elkarrizketa egiten ari nintzen bitartean irudi eta pentsaera asko etorri zitzaizkidan burura, lehen hezkuntzan Anarekin koinziditu nuen urtekoak. Egoten nintzen gela, patioko futbol partiduak, nire txikitako lagunak, irakasleak... oso momentu polita iruditu zitzaidan, eta asko pozten naiz berriz berarekin elkartzeak hainbeste urte pasa ondore. Gainera irakasle hau benetan asko apreziatzen dut eta lan honetan lagundu eta gero are gehiago. Txikitan arazo asko izan nituen bere klaseetan, asko kostatzen zitzaidan irakasgaiak aurrera eramateak baina bere laguntzaz eta bere motibazioari esker azkenean lortu nuen dena aurrera eramatea eta berak niregan sinesteak betirako eskertuko diot.

Bestalde Ana asko poztu zen,nik beregan pentsatzea eta esan zidan oso arro zegoela nitaz. Elkarrizketa egin ondoren esan zidan oso gustura aritu zela eta animo handiak eman zizkidan, unibertsitatean jarraitzeko.

Beraz nik uste dut magisteritza ikasteko gogoak hortik etortzen zaizkidala. Txikitan Anaren laguntza behar izan nuen, benetako irakasle baten laguntza nuen. Berak demostratzen zidan niregan benetan sinesten zuela eta arazo guztiak aurrera eramaten lagunduko zidala. Beraz nik Ana bezalako irakaslea izan nahi dut etorkizunean, nun laguntza behar duten umeei laguntzeko prest nagoen.


Maider Semperri egindako elkarrizketa

Nik elkarrizketa dbh-n izandako irakasle bati egin diot, Maider Semperri, bera ni bezala Beran bizi  da eta izan dudan irakaslerik onena izan da, klasetik kanpo ere niretaz arduratu izan delako eta nola esplikatzen zuen asko gustatzen zitzaidalako.

Elkarrizketa hau taberna batean egin genuen, kafe bat hartzen genuen bitartean.

Elkarrizketan uste baino gusturago egon naiz, hasieran ez nekien nola hasi galderak egiten baina azkenean nahigabe irten zaizkit galderak. Hagitz gustura sentitu nintzen berarekin, eta neuzkan zalantza guztiak galdetu ahal izan nizkion, berak ahal zuen neurrian argitu zizkidan zalantzak.

Konturatu nintzen momentu zailak pasa dituela irakasle denetik hainbat arrazoi direla eta, hala ere berak esan zidan  nahiz eta pertsonalki gaizki egon ikasleen aurrean ondo egoten saiatu behar dela.

Lan interesgarria iruditu zait elkarrizketa hau, azken finean irakaslea beste ikuspuntu batetik ezagutu ahal izan dut, bere ikasle bizitza nolakoa izan zen eta profesionalki orain nola eramaten dituen gauzak ikasi ahal izan dut, eta bere metodoa gustatu zait. Atentzioa deitu zidana zera izan zen, berak dioela pentsatzen ikasten erakutsi behar dela eta ez dena buruz ikasten, berak dioenez horek ez du ezertarako balio, azterketatik atera bezain laster ahaztuta edukitzen baitu ikasleak.

Laburbilduz, irakaslearekin egondako denboran oso gustura egon naiz eta kontatu dizkidan gauzak interesgarriak iruditu zaizkit, baita emandako aholku eta animoak ere.
Azken finean irakaslearengana hurbildu nintzen eta hori lagungarria izan daiteke hemendik aurrera ditudan zalantzak edo noizbait zerbait behar izanez gero errazago galdetuko diodalako.


2014(e)ko urriaren 1(a), asteazkena

La educación prohibida

Gaur ikusitako pelikula 18 urteko mutil batek eginikoa da eta gaur egungo hezkuntza kritikatzen du. Horretarako gaian adituak diren hainbat pertsona elkarrizketatzen ditu, hauek leku ezberdinetakoak dira Txile, Argentina,Ekuador,Espainia... Elkarrizketatutako pertsona hauek ez daude ados gaur egungo hezkuntza sistemarekin ez baitute uste eraginkorra denik. Izan ere, umeak informazioa buruz ikastera behartuta daude eta errealitatean ez dute ezer ikasten.
Gu ados gaude pelikula honek egiten duen kritikarekin baina iruditzen zaigu irtenbide bat ere eman beharko luketeela. Hezkuntza motaren arazoak azaltzen dituzte baina hoiek konpontzeko biderik ez dute erakusten. Nahiz eta pelikulako ideia nagusiarekin ados egon bertan azaltzen dena praktikan jartzea ia ezinezkoa dela iruditzen zaigu, izan ere, hezkuntza sistema erabat suntsitu beharko zen berria sortzeko, gainera zaila izango zen hezkuntza berri hori definitzea. Jarraian filma hau kritikatzen duten bi artikulu ikusiko ditugu: de como se falla por ser imparcial , feroz ataque a la escuela publica
Lehenengo artikuluari begira bertan egiten duen kritika nagusia bideo hau aberatsei zuzendua dagoela da, hau da, publizitate hutsa dela eskola berri hoietara jende gehiago joan dadin , eta familia ideala behin eta berriro aurkezten du arazoak dituzten familiak kontuan hartu gabe. Guk ikusi dugun zatian familiaren irudi hori ez da agertu baina kritika hau egin duenarekin ados gaude, izan ere, familia guztiek eskubidea dute hezkuntza jasotzeko bere egoera ekonomiko nahiz soziala kontuan hartu gabe.
Bigarren artikuluari dagokionez, bertan esaten da beraien iritzi bereko adituak bakarrik hartzen dituela kontuan eta ez hezkuntza tradizionalaren alde dauden pertsonak. Hala ere, pelikulan planteatzen diren hainbat ideiekin ados dago baina uste du bi iritzi desberdin agertu behar direla gero ikusle bakoitzak berea aukera dezan, eta filma honek ez du aukera hori ematen. Kritika hau egin duenarekin erabat ados gaude, ideiekin ados egon arren ideia hauek inposatzen direla uste dugulako, eta ez dute hezkuntza tradizionalaren inguruan ezer onik esaten.